Ośrodek Leczenia, Terapii i Rehabilitacji Uzależnień w Ozorkowie

42 237 36 68 w sprawach pilnych

Dokumenty wymagane przy przyjęciu

  • skierowanie od lekarza (niezbędne podczas wpisywania się na listę oczekujących),
  • dokument ze zdjęciem (legitymacja szkolna, dowód tymczasowy, paszport),
  • potwierdzenie ubezpieczenia,
  • dowód tożsamości rodzica/opiekuna – do okazania,
  • wypis ze szpitala (jeśli dotyczy),
  • świadectwo ostatniej ukończonej klasy.

Zalecamy wykonanie diagnozy w placówce psychologiczno-pedagogicznej pod kątem skierowania do ośrodka terapeutycznego

505-813-970 w sprawie przyjęć

proszę kontaktować się z Jolantą Wasilewską

od poniedziałku do piątku
w godzinach 10:00 – 18:00

UWAGA!!! 

Na dzień wpisu należy posiadać skierowanie od lekarza psychiatry ze wskazaniem ośrodka „MONAR” w Ozorkowie jako placówki leczenia.

Skrócona wersja programu ośrodka

Program jest adresowany dla osób które dobrowolnie chcą poddać się terapii i uważają, że potrzebują na pewien okres czasu zmienić swoje środowisko.

Grupa wiekowa 14-17 lat. Ogólny stan zdrowia dobry, nie wymagający specjalistycznego leczenia (poza uzależnieniem).

Program podzielony jest na 2 części.

W pierwszej części programu

obowiązkowej dla wszystkich odbywa się praca edukacyjno-motywacyjna, mająca na celu uświadomienie podopiecznemu jego aktualnej sytuacji życiowej i wskazania alternatywnego działania.

Wątki, które w tym czasie będą poruszane w formie spotkań indywidualnych i grupowych dotyczą następujących obszarów:

  • mój stosunek do używek i konsekwencje z tego wynikające,
  • moje relacje z Rodziną,
  • moja edukacja szkolna,
  • moje relacje z rówieśnikami,
  • moje zainteresowania (sposób spędzania wolnego czasu),
  • moje kontakty w relacjach romantycznych (edukacja seksualna)
  • moje marzenia i plany życiowe,
  • moje potrzeby, potencjał i trudności,
  • moje zdrowie (szeroko rozumiane).

Powyższe tematy poruszane są w dowolnej kolejności ustalonej z terapeutą prowadzącym, nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu. Niektóre tematy mogą być poruszane wielokrotnie, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Podsumowanie odbywa się w jego obecności oraz obecności Rodzica/opiekuna prawnego. 

Jeżeli efekt tej pracy zaleca kontynuację terapii pogłębionej, a postawa pacjenta i jego stosunek do kontynuacji leczenia jest pozytywny, zostaje on przyjęty do 2 części programu.  W innej sytuacji pacjent otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu wstępnego programu i dalsze zalecenia.

Zakończenie pierwszej części programu wiąże się z podsumowaniem efektów pracy i dalszych rokowań pacjenta.

DRUGA CZĘŚCI PROGRAMU

skupia się na obszarach  problemowych, które są ściśle związane z używaniem środków psychoaktywnych i destrukcyjnym zachowaniem.

Program jest zindywidualizowany i dostosowany do możliwości pacjenta.

Czas trwania I części programu : od 3 do 4 miesięcy a części II : od 4 do 8 miesięcy.

Praca z rodziną pacjenta

W naszym programie uważamy ją za bardzo ważną, często wręcz kluczową rzecz.

Raz na 2 miesiące rodzice są zapraszani do ośrodka na zajęcia z kadrą ośrodka.

Formy zajęć są zróżnicowane:

  • wykłady,
  • warsztaty,
  • spotkania społeczności,
  • zajęcia integracyjne.

Jest to też czas na bezpośredni kontakt z terapeutą prowadzącym.

Trzy razy do roku (lato – zima) w trakcie obozów terapeutycznych pacjentów, rodzice są na nie zapraszani, gdzie mogą aktywnie uczestniczyć w programie terapeutycznym ośrodka.

Terapeuta prowadzący indywidualizuje kontakty i pracę z rodziną, w zależności od potrzeb i możliwości. Rodzic ma prawo do kontaktu w terapeutą prowadzącym dziecka w każdym dniu jego dyżuru.

Nauka pacjentów

Ośrodek współpracuje ze szkołami w Ozorkowie na wszystkich poziomach edukacji.

Zgodnie z prawem, rodzice naszych pacjentów powinni przy przejeździe do ośrodka posiadać zaświadczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o konieczności prowadzenia indywidualnego nauczania dla swojego dziecka.

Po przyjęciu do ośrodka rodzice powinni udać się do szkoły na określonym poziomie nauczania i z dyrekcją placówki ustalić rozpoczęcia nauki indywidualnej na terenie ośrodka.

Ośrodek zapewnia czas i miejsce na naukę w tym na naukę własną.

Po stronie rodziców jest zaopatrzenie dziecka w przybory szkolne i kontaktowania się na bieżąco z nauczycielami.

Działania

Możliwości jakie daje ośrodek poza profesjonalną pomocą terapeutyczną

  • sauna,
  • pracownia plastyczna,
  • siłownia
  • pokój do nauki,
  • teren rekreacyjny,
  • pokój gościnny dla Rodziców

Aktywności fizyczne

  • zajęcia na basenie,
  • zajęcia na sali gimnastycznej (sezonowo),
  • zajęcia piłkarskie (sezonowo),
  • joga,
  • regularne treningi biegowe,
  • terapia zajęciowa

Biegi przełajowe Wyjazdowe warsztaty terapeutyczne

możliwość startu w biegach przełajowych oraz obozy terapeutyczne (częściowo odpłatne). W zimie jest to obóz narciarski, a latem spływ kajakowy, obóz górski wędrowny.

Co o nas mówią, piszą...

Witek, właśnie obejrzałem od dechy do dechy. Zajebiście mi się podobały oba filmy! Zaraz dam do obejrzenia Gosi i Borysowi, jak tylko wrócą z biegu świątecznego, w którym Borys bierze udział. Ja się po prostu szczerze wzruszyłem. Zazdroszczę tego jak zwykle wspaniałego wydarzenia, jakim są wakacje z Wami w Ryżówce, atmosfera skupienia na pracy nad sobą i stoickiego samodoskonalenia poprzez przezwyciężanie trudności i konfrontację ze słabościami. Dla mnie to nauka Epikteta w czystej praktycznej formie. To się chłonie przez skórę uczestnicząc w tym wszystkim. Tworzycie coś wspaniałego!!!

Serdeczności i najlepsze życzenia dla wszystkich!!!

Maciek,

tata Borysa